جواب امام ناصر محمد اليماني در پاسخ به سوال کننده ای در باره فرمایش خداوند:
( إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُوماً جَهُولاً الأحزاب 72
ما امانت (خلافت) را بر آسمانها و زمين و کوهها عرضه داشتيم، آنها از حمل آن سر برتافتند، و از آن هراسيدند؛ امّا انسان(آدم) آن را بر دوش کشيد؛ او ظالم و جاهل بود.)
--------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحيم
وسلامُ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين
برادر وخواهر سوال کننده خداوند قبلا خلافت ملکوت را بر آسمانها وزمین وکوهها عرضه کرد آنها از حمل آن سرباز زدند و از آن هراسیدند زیرا آن مسولیت بزرگی است که خداوند درباره آن از آنها سوال خواهد کرد وآسمانها وزمین و کوهها از حمل این امانت بزرگ ترسیدند که آن در کتاب عظیم ترین مسولیت است.
پس ازخلقت آدم خداوند این امانت (خلافت) را بر وی عرضه کرد و آدم آن را تقبل نمود وبه طمع حب ملک آن را حمل نمود نه به طمع تحقق اسم اعظم خداوند که خداوند سر خلق آدم و همسرش و خلق ملکوت را در آن قرارداده تا همه رضوان خداوند را عبادت کنند و برای آن آنها را خلق نمود . ولی آدم وهمسرش از حقیقت اسم اعظم خداوند (اسم الله الاعظم)که خداوند آنرا صفت رضوانش بر بندگانش قرارداده، که آن بهشتی عظیمتر از بهشت ملکوت دنیا وآخرت است. وآدم خلافت بر جن وملائکه و بشر از فرزندانش را به طمع حب ملک قبول کرد . واگر حب ملک نبود ابلیس (شیطان) نمی توانست او و همسرش را فریب دهد وآدم و همسرش از درخت نخورد تا اینکه ابلیس به دروغ به وی گفت:
( يَا آَدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَا يَبْلَى
«اى آدم! آيا مىخواهى تو را به درخت زندگى جاويد، و ملکى بىزوال راهنمايى کنم؟
قال (( مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَنْ تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ . وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ )
و گفت: «پروردگارتان شما را از اين درخت نهى نکرده مگر بخاطر اينکه (اگر از آن بخوريد،) فرشته خواهيد شد، يا جاودانه (در بهشت) خواهيد ماند و براى آنها سوگند ياد کرد که من براى شما از خيرخواهانم.
و دشمن ملعون خدا (شیطان)دروغ گفت وآدم وهمسرش بدلیل حب ملک وبهشتی که خداوند آنها را در آن مستخلف نموده از آن درخت خوردند تا ملک آنان دوام نماید ودر آن جاودانه بمانند همان طور که قسم ابلیس را باور کردند که برای آنان قسم خورد که خداوند به این دلیل آنها را از درخت نهی کرد تا با خوردن از آن درخت پیر نشوند ونمیرند ودر این ملک جاودانه بمانند
فعصى آدم ربه فغوى (پس آدم از خدا نافرمانی کرد و گمراه شد) زیرا از حقیقت اسم اعظم خداوند که سر خلق وی وهمسرش در آن نهفته است، سر خلقت تمام ملکوت آگاهی نداشت. ونمی دانستند که رضوان الله بهشتی است عظیم تر از بهشت ملکوت دنیا وآخرت ولی آنکس که خدا را آنچنان که می بایست عبادت نمود وهدف از خلقتش را محقق ساخت خداوند ملکوت دنیا وآخرت را به وی داد همانطور که خداوند می فرماید :
(( أَمْ لِلْإِنسَانِ مَا تَمَنَّى (24) فَلِلَّهِ الْآخِرَةُ وَالْأُولَى (25) صدق الله العظيم
ومالك الملك هو الله وحده تصديقاً لقول الله تعالى {قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ }صدق الله العظيم
و مالک ملک خدای یکتاست همان طور که خداوند می فرماید: بگو: «بارالها! مالک ملک تويى؛ به هر کس بخواهى، ملک مىبخشى؛ و از هر کس بخواهى، ملک را مىگيرى؛ هر کس را بخواهى، عزت مىدهى؛ و هر که را بخواهى خوار مىکنى. تمام خوبيها به دست توست؛ تو بر هر چيزى قادرى
وسلامُ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين
المُفتي بعلم الكتاب خليفة الله عبد النعيم الأعظم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني
» كان مُجَرَّد تَعليق فأصبَح بَيانًا مُختَصَرًا للفَتوى عَن: لِماذا سَوف يُعَذِّب الله كُلَّ البَشَر رغم أنَّ أكثرهم لا يَعلَمون بِبَعْث المَهديّ المُنتَظَر ناصِر مُحَمَّد اليمانيّ؟
» 0وحَصْحَصَ الحَقُّ باعتِراف نُخبَةٍ مِن علماء المناخ الباحثين أنَّهُ تبيَّنَ لهم هذا الأسبوع أنَّ سبب الكوارِث المناخيَّة هو بسبب الانفجارات الشمسيَّة وليست بسبب ثاني أُكسيد الكَربون مِن مصانع البَشَر؛ وحَصْحَص الحَقُّ ليهلك مَن هلكَ عن بيِّنةٍ وَیحيي مَن
» كان مُجَرَّد تَعليق فأصبَح بَيانًا مُختَصَرًا للفَتوى عَن: لِماذا سَوف يُعَذِّب الله كُلَّ البَشَر رغم أنَّ أكثرهم لا يَعلَمون بِبَعْث المَهديّ المُنتَظَر ناصِر مُحَمَّد اليمانيّ؟يق
» رَدُّ الإمامِ المَهديّ علَى مَركَزِ الأرصاد السُّعوديّ الذين يَزعمونَ أنَّهُم سَوف يجرون السَّحاب؛ بل نُبَشِّرُهم بِسَوْطِ عَذابٍ، إنَّ رَبَّك لَهُم لَبِالمِرصاد ..
» سَبَبُ الانفجاراتِ الشَّمسيَّةِ التَّاريخيَّةِ الكُبرَى التترَى والشَّفَق الكَوكَبيّ العالَميّ؛ نذيرًا لِلبَشَر مِن الشَّرِّ المُستَطير قُبَيْل أن يَركَب كَوكَبُ سَقَر طَبَقًا عَن طَبَقٍ في سَماء كَوكَب الأرض فيحدث الكُسوف السَّماويّ العَظيم المُنتَظَر، ف
» اقتَرَبَ انتهاءُ التّمحيصِ لِما في الصُّدورِ وجاء وَعْدُ الله بالنَّصرِ والظُّهورِ بأمرٍ مِن عِنْد الله وكان أمْرُ الله قَدَرًا مَقدورًا
» بيانُ الآيةِ التي اختَلفَ عليها الأنصَار؛ لا نُفَرِّقُ بين أحَدٍ مِن رُسُلِ الله ونَحنُ لَهُ مُسلِمون
» بيانُ الآيةِ التي اختَلفَ عليها الأنصَار؛ لا نُفَرِّقُ بين أحَدٍ مِن رُسُلِ الله ونَحنُ لَهُ مُسلِمون ..
» البَيَانُ المُختَصَرُ عَن آيةِ الرِّيحِ المُصفَرِّ مِن آياتِ اقتِرابِ كَوكَبِ العَذابِ سَقَر فِي مُحكَمِ الذِّكرِ (القُرآنِ العََظِيمِ) ..