07-31-2011 01:02 AM #1 asude
من الأنصار السابقين الأخيار
تاريخ التسجيل
Jul 2010
الدولة
--Türkiye Deutschland
المشاركات
31
islamda kadin kiyafeti ve kapalilik
Soru :
Yuce allah kurani kerimde musulman kadinin elbisesinin hakkinda ayetler indirmistir ( zinet ) lerinin gorunen kismi haric gostermesinler. Ortulerini yakalari uzerine kadar ortsunler.
Sormak istedigim musulman kadinin kuranda acikladigi elbise hangisidir?
(Hicap) kapalilik nedir?
Yakalari ustu ne demek?
Zinet nedir zinetlerini saklasinlar ne demek
Cevap:
Bismlillahirrahmanirrahim salat ve selam resullerin uzerine, hamd ve sena yuce allaha olsun
Örtunemk hakkinda soru soran kisiye imam bir soru yoneltiyor . nikah umidi kesilen , oturmus kadinlarin tashir etmeksizin elbislerini cikarmalarinda bir vebal yoktur .
( evlenme umidi kesilen , ihtiyarlasip oturmus kadinlara , suslerini aciga vurmamak sartiyla . dis elbislerini cikarmaktan oturu sorumluluk yoktur. Ama sakinmalari kendileri icin daha iyi olur. Allah isitir ve bilir. ) ( nur suresi 60 )
burda bir soru kendisini ortaya atiyor oda acaba kadinin guzelligi zineti ve fitneye sebep olan yer yuzunde degil mi? Zaten bunu akilda mantikta kabul etmektedir. Ve kurani kerimde tasdik ediyor.
Ben size bir musulman kadinin evinde , mahremleri karsisinda ve disarda nasil ortunecegini kurani kerimden aciklayacagima soz veriyorum. Ve asla benim allah hakkinda bilmedigim bir seyi soyleyecegimi gormuyeceksiniz ben zan ile asla konusmam cunku zan hakikat karsisinda bir sey ifade etmez.
Imami mehdi kurani kerimi yeniden aciklamaya mukelleftir ta ki sizleri peygemberin zamanindaki minhac ve yol uzerine getirsin yuce allah diledikten sonra .
Simdi soruma akil ve mantiga uygun bir cevap ver acaba insandaki guzellik yuzunde degil mi ? ve butun gozler once oraya bakmiyor mu? Bir yasli ve cok cirkin birini gordugunde yuzunu cevirmiyor mu? Peki yuzunun cevirmesi gozunun sakinmasi icinmidir yoksa kadinin cirkin yada yasli oldugu icin mi?
Once aklini kullan sonra aciklik getiren kurani kerimdeki ayetleri oku . o zaman hukum yerinde olacaktir.
Kardesin imam nasir yemani
Kardesim nasir mohammed yemani selamdan sonra
1- bu ayetler zinet ve ortunme hakkindaki ayetlerdir
( mumin kadinlarada soyle: gozlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Gorunen kisimlari mustesna olmak uzere zinetlerini teshir etmesinler, basorulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler. Kocalari, babalari, kocalarinin babalari , kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari , kiz kardeslerinin ogullari , kendi kadinlari , ellerinin altinda bulunan erkeklerden, ayelenin kadinina sehvet duymayan hizmetci tabii kimseler , yahut hevuz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan cocuklardan baskasina zinetlerini gostermesinler gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye ayaklarini yere vurmasinlar . ey muminler hep birlikte allaha tevbe edin ki kurtulusa ereseniz. ) ( nur 31)
( ey peygamber hanimlarina , kizlarina ve muminlerin kadinlarina , dis ortulerini ustlerine almalarini soyle , onlarin taninmasi ve incitilmemesi icin en elverisli olan budur . allah bagislayandir , esirgeyendir. ) ( ahzab 59 )
2- bu ayetlerde dinlenme yerlerine girmek izin istemek konusunda olan ayetlerdir.
( Ey inanlar ellerinizin altinda olan kole ve cariyeler ve sizden henuz erginlige
ermemis olanlar , sabah namazindan once, ogle sicaginda soyundugunuzda ve yatsi namazindan sonra yaniniza gireceklerinde uc defa izin istesinler, bunlar acik bulunabileceginiz uc vakitir bu vakitlerin disinda birbirinizin yanina girip cikmakta size de , onlarada bir sorumluluk yoktur . allah size ayetlerini aciklar . allah bilendir , ve hakimdir . ( nur 57- 60 )
3- bu ayetlerde peygamberin evine girme adabini acikliyor .
( ey inanalar peygamberin evlerine yemege cagirilmaksizin vakitli vakitsiz girmeyin , fakat davet edilseniz girin ve yemegi yiyince dagilin . sohbet etmek icinde girip oturmayin , bu haliniz peygamberi uzuyor . oda sizlere bir sey soylemeye cekiniyordu . allah gercegi soylemekten cekinmez . peygamberin eslerinden bir sey isteyeceginizde onu perde arkasindan isteyin. Bu sayede sizin gonulerinizde onlarin gonulleride daha temiz kalir. Bundan sonra ne allahin peygamberini uzmeniz nede onun eslerini nikahlamaniz asla caiz degildir . dogrusu bu allah katinda buyuk seydir ) ( ahzab 53)
4- bumayette delildir ki musulman bir kadinin guzelligine bakabilir , ileri gitmeden bunuda resulullah yapmistir. Delilolarak
bundan sonra kadinlar sana helal olmaz , bunlari baska es degistirmekte olmaz . isterse guzellikleri hosuna gitsin . ancak mulki yeminin haric . allah her seyi gozetliyendir. ) ( ahzab 52)
Peki senin dedigine gore olursa peygember s.a.v bir kadinin yuzunu gormeden nasil onu begenecktir ? bu ayetten anliyoruz ki musulman insanin bir kadinin yuzune bakmasinda sakinca yoktur ve yuzu acik olmasi lazim ki gorunsun yoksa kapali yada peceli oldugunda , ortulu bir haldeyken nasil onu resulullah gordu?
Cevap:
Sordugun sorunun
Bir kadinin yuzunu gormeden resulullah nasil birini begenir
Cevabi ise :
Once ey kardes allahtan kork hala size nasihat ediyorum ki , seytanin emirlerine degil rahman olan allahin emirlerine uyuverin . belki burda hemen mudahele edeceksin ve diyeceksin benim seytana uyuduggumu nerden cikarttin ey nasir?
Bende cevap verecegim ki cunku seytan sizlere allahin hakkinda bilmedigiklerini soylemenizi emir vermektedir .
( ey insanlar yer yuzundeki temiz ve helal seylerden yiyin , seytana ayak uydurmayin , zira o sizin apacik dusmaninizdir , sizde kotulugu , hayasizligi , allaha karsi bilmediginiz seyi soylemenizi emreder . ) ( bakara 168,169 )
bir ilime deginmeden muhkam bir delilin olmadan nasil fetva verirsin ? sen zan ile acikliyorsun zannin ise gercegin karsisinda bir sey ifade etmez. Sanki sen kadinlara dikattlice bakmayi helalestiriyorsun bu ayeti delil vererek .
nasil resulullaha iftrada bulunuyorsun diyorsun ki bir kadinin yuzune iyi bakmadan onu guzelce gormeden nasil begenir demenle.
Allahtan kork belki kadinlar kendileri resulullaha geliyorlardi ona supriz yapiyorlardi . yuzlerini aciyorlardi ve resulullaha kendilerini zevce olarak hibe ediyorlardi . cunku bu durmda yuzlerini acmalari helaldir. Gelip diyorlardi ya resulullah ben kendimi sana zevce olarak hibe ediyorum.
( mumine bir kadin kendini peygambere hibe ederse , peygamber nikah etmek istedigi takdirde . ) ( ahzab 50)
ey kardes sen muhkam ayetlerle mutesabih ayetleri bilmiyorsun ki onlari aciklamamiz gerekiyor daha aciklanacak ayetler coktur.
Hayret verici bir durumdasin hakikaten. musulman kadinin nasil ortunecegi konusunda muhkem ayetler getiriyorsun onlari ornek veriyorsun ama mutesabih ayeti ornek alarak fetva cikartiyorsun . simdi imam mehdi bir kadinin akarabalar icerisinde ve disardaki elbisesinin nasil olacagini kurandan aciklarim.
( mumin kadinlarada soyle: gozlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Gorunen kisimlari mustesna olmak uzere zinetlerini teshir etmesinler, basortulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler. Kocalari, babalari, kocalarinin babalari , kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari , kiz kardeslerinin ogullari , kendi kadinlari , ellerinin altinda bulunan erkeklerden, ayelenin kadinina sehvet duymayan hizmetci tabii kimseler , yahut hevuz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan cocuklardan baskasina zinetlerini gostermesinler gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye ayaklarini yere vurmasinlar . ey muminler hep birlikte allaha tevbe edin ki kurtulusa ereseniz. ) ( nur 31)
simdi gelelim hak olan aciklamaya
(. Gorunen kisimlari mustesna olmak uzere zinetlerini teshir etmesinler, )
burda bir soru ortaya cikiyor oda : gorunen kisimlari mustesna neyi kast ediyor ? cevabi ise kadinin yuzu , elleri ve ayaklaridir bileklerine kadar . iste bu bir kadinin akrabalari arasindaki kapanma seklidir ama yabancilarin icinde ve disarda ise :
basortulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler. Peki bu basortusu nedir ki ta yakalari uzerine kadar ortunuyor? Cevabi ise bas kismindan basliyan yuzun tumunu orten , istendiginde yuzu acmak icin kolayca bas uzerine kaldirilan, ayni zamanda istendiginde kolayca tekrar yuzu orten kumas. Yanlari ise ceplere kadar ulasan eski zamnda kullanilan ( pece ) gibi bir kumas .
(basortulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler ) bu fetva yuce allah tarafindan kadinlara verilen bir fetvadir ki yabancilari gorduklerinde kolayca o ortuyu indirsinler. Boyun ve yuzlerini kapatsinlar.
Boylece kadinlar o basortusu ile yabanci birini gorduklerinde yuzlerini kolayca kapatsinlar . kimse olmadiginda yuzlerini acsinlar. Bu konuda sizlere hak olarak rivayet edilen bir ornek vereyim.
Hz ayse r.a den peygamberin kadinlarin basortusu hakkinda verilen rivayeti veda haccinda olan yolculukta ornek vereyim.
( resulullah s.a.v ile veda hac,indayken yanimiza yolcular yaklastiginda , bizlerden her biri basindaki ortuyu yuzune indiriyordu . uzaklastiklarinda yuzumuzu tekrar aciyorduk. )
yuce allahin fetvasina mutabak olarak kadinin yabanalara karsi ortunmesi aciklaniyor.
Oyleyse bir kadin yabancilari gormedigi surece yuzunu acabilir ama biri gorundugunde tekrar ortmesi lazim.
( ey peygamber hanimlarina , kizlarina ve muminlerin kadinlarina , dis ortulerini ustlerine almalarini soyle , onlarin taninmasi ve incitilmemesi icin en elverisli olan budur . allah bagislayandir , esirgeyendir. ) ( ahzab 59 )
cilbab nedir ? ayette gecen dis ortu cilbabtir, oda genis bir ortudur normal giyinen elbisenin uzerine giyilir. Butun vucut hatlarini gizleyen bir genis kumas.
Denildigi gibi cilbab elbise uzerine ortulen genis ortudur bu elbisenin yaninda ( khimar ) basortude vardir ki bu ikisi yabancilarin karsisinda giyinmelidir. Ama akrabalari karsisinda ise avretini orten elbise giyinmeli . gorunmesi gereken yerler ise sadece yuzleri elleri ve ayaklaridir. Yuce allah kadinin bedenini kocasindan baska kimsenin gormesine izin vermemektedir. Hatta babasi kardesleri ve akarabalari bile ancak gorunen zinetlerini gorebilirler oda aciklandigi gibi el, yuz ,ayak ve dis zinetleri .
( evlenme umidi kesilen , ihtiyarlasip oturmus kadinlara , suslerini aciga vurmamak sartiyla . dis elbislerini cikarmaktan oturu sorumluluk yoktur. Ama sakinmalari kendileri icin daha iyi olur. Allah isitir ve bilir. ) ( nur suresi 60 )
bu ayete baktigimizda yasli kadinlarin dis elbiselerini cikarmalarini izin veren yuce allah hangi dis elbiseyi kast ediyor? Acaba bedenini orten normal elbise mi ?
hayir bin defa hayir belki yuce allah burda ( cilbab ) diye gecen elbisenin uzerine ortunen genis ortuyu kast etmektedir . boylece yasli kadinlarin akarabalarin karsisinda oldugu gibi o ortuyu atmalarina izin vermektedir . ama bir sart ile oda suslenmeden.
Boylece her kim imam nasir yemani ile tartisirsa kesinlikle onlari allahin kitabiyla yenecegim .i kerimden cikartmazsam onlari susturmazsam ben mehdi degilim.
( allah sizin tevbelerinizi kabul etmek ister, sehvetlerine uyanlar ise sizin buyuk bir sapikliga girmenizi isterler. ) ( nisa 27 )
sehveti canladiran yuzdeki guzelliktir butun bu sehvet insani oyle yapar ki onu vucudunu uyusturur ornek olarak hz yusuf a.s i goren kadinlar gibi ellerini kestikleri halde farkina varmamislardi. Sebebide hz yusufun dis guzelligi.
Buna ragmen Yuce allah erkege kapanma ve ortunmesine emir vermemistir belki kadina yuzunu korumasina emir etmistir cunku ondada sehvet vardir , ama
Kadin erkekten daha az cesaretlidir . ancak haya etmeyip utanmayanlar haric iste bu tur kadinlarda en cok zinaya maruz olanlardir. Kadinda haya oldugunda iffetini daha cogaltir ve onu zinaden uzaklastirir. En iyi kadin ise erkeklerden en cok utanandir haya edendir.
NOT: Bu ceviri Seccad kardesimize aittir
Allah razi olsun
من الأنصار السابقين الأخيار
تاريخ التسجيل
Jul 2010
الدولة
--Türkiye Deutschland
المشاركات
31
islamda kadin kiyafeti ve kapalilik
Soru :
Yuce allah kurani kerimde musulman kadinin elbisesinin hakkinda ayetler indirmistir ( zinet ) lerinin gorunen kismi haric gostermesinler. Ortulerini yakalari uzerine kadar ortsunler.
Sormak istedigim musulman kadinin kuranda acikladigi elbise hangisidir?
(Hicap) kapalilik nedir?
Yakalari ustu ne demek?
Zinet nedir zinetlerini saklasinlar ne demek
Cevap:
Bismlillahirrahmanirrahim salat ve selam resullerin uzerine, hamd ve sena yuce allaha olsun
Örtunemk hakkinda soru soran kisiye imam bir soru yoneltiyor . nikah umidi kesilen , oturmus kadinlarin tashir etmeksizin elbislerini cikarmalarinda bir vebal yoktur .
( evlenme umidi kesilen , ihtiyarlasip oturmus kadinlara , suslerini aciga vurmamak sartiyla . dis elbislerini cikarmaktan oturu sorumluluk yoktur. Ama sakinmalari kendileri icin daha iyi olur. Allah isitir ve bilir. ) ( nur suresi 60 )
burda bir soru kendisini ortaya atiyor oda acaba kadinin guzelligi zineti ve fitneye sebep olan yer yuzunde degil mi? Zaten bunu akilda mantikta kabul etmektedir. Ve kurani kerimde tasdik ediyor.
Ben size bir musulman kadinin evinde , mahremleri karsisinda ve disarda nasil ortunecegini kurani kerimden aciklayacagima soz veriyorum. Ve asla benim allah hakkinda bilmedigim bir seyi soyleyecegimi gormuyeceksiniz ben zan ile asla konusmam cunku zan hakikat karsisinda bir sey ifade etmez.
Imami mehdi kurani kerimi yeniden aciklamaya mukelleftir ta ki sizleri peygemberin zamanindaki minhac ve yol uzerine getirsin yuce allah diledikten sonra .
Simdi soruma akil ve mantiga uygun bir cevap ver acaba insandaki guzellik yuzunde degil mi ? ve butun gozler once oraya bakmiyor mu? Bir yasli ve cok cirkin birini gordugunde yuzunu cevirmiyor mu? Peki yuzunun cevirmesi gozunun sakinmasi icinmidir yoksa kadinin cirkin yada yasli oldugu icin mi?
Once aklini kullan sonra aciklik getiren kurani kerimdeki ayetleri oku . o zaman hukum yerinde olacaktir.
Kardesin imam nasir yemani
Kardesim nasir mohammed yemani selamdan sonra
1- bu ayetler zinet ve ortunme hakkindaki ayetlerdir
( mumin kadinlarada soyle: gozlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Gorunen kisimlari mustesna olmak uzere zinetlerini teshir etmesinler, basorulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler. Kocalari, babalari, kocalarinin babalari , kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari , kiz kardeslerinin ogullari , kendi kadinlari , ellerinin altinda bulunan erkeklerden, ayelenin kadinina sehvet duymayan hizmetci tabii kimseler , yahut hevuz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan cocuklardan baskasina zinetlerini gostermesinler gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye ayaklarini yere vurmasinlar . ey muminler hep birlikte allaha tevbe edin ki kurtulusa ereseniz. ) ( nur 31)
( ey peygamber hanimlarina , kizlarina ve muminlerin kadinlarina , dis ortulerini ustlerine almalarini soyle , onlarin taninmasi ve incitilmemesi icin en elverisli olan budur . allah bagislayandir , esirgeyendir. ) ( ahzab 59 )
2- bu ayetlerde dinlenme yerlerine girmek izin istemek konusunda olan ayetlerdir.
( Ey inanlar ellerinizin altinda olan kole ve cariyeler ve sizden henuz erginlige
ermemis olanlar , sabah namazindan once, ogle sicaginda soyundugunuzda ve yatsi namazindan sonra yaniniza gireceklerinde uc defa izin istesinler, bunlar acik bulunabileceginiz uc vakitir bu vakitlerin disinda birbirinizin yanina girip cikmakta size de , onlarada bir sorumluluk yoktur . allah size ayetlerini aciklar . allah bilendir , ve hakimdir . ( nur 57- 60 )
3- bu ayetlerde peygamberin evine girme adabini acikliyor .
( ey inanalar peygamberin evlerine yemege cagirilmaksizin vakitli vakitsiz girmeyin , fakat davet edilseniz girin ve yemegi yiyince dagilin . sohbet etmek icinde girip oturmayin , bu haliniz peygamberi uzuyor . oda sizlere bir sey soylemeye cekiniyordu . allah gercegi soylemekten cekinmez . peygamberin eslerinden bir sey isteyeceginizde onu perde arkasindan isteyin. Bu sayede sizin gonulerinizde onlarin gonulleride daha temiz kalir. Bundan sonra ne allahin peygamberini uzmeniz nede onun eslerini nikahlamaniz asla caiz degildir . dogrusu bu allah katinda buyuk seydir ) ( ahzab 53)
4- bumayette delildir ki musulman bir kadinin guzelligine bakabilir , ileri gitmeden bunuda resulullah yapmistir. Delilolarak
bundan sonra kadinlar sana helal olmaz , bunlari baska es degistirmekte olmaz . isterse guzellikleri hosuna gitsin . ancak mulki yeminin haric . allah her seyi gozetliyendir. ) ( ahzab 52)
Peki senin dedigine gore olursa peygember s.a.v bir kadinin yuzunu gormeden nasil onu begenecktir ? bu ayetten anliyoruz ki musulman insanin bir kadinin yuzune bakmasinda sakinca yoktur ve yuzu acik olmasi lazim ki gorunsun yoksa kapali yada peceli oldugunda , ortulu bir haldeyken nasil onu resulullah gordu?
Cevap:
Sordugun sorunun
Bir kadinin yuzunu gormeden resulullah nasil birini begenir
Cevabi ise :
Once ey kardes allahtan kork hala size nasihat ediyorum ki , seytanin emirlerine degil rahman olan allahin emirlerine uyuverin . belki burda hemen mudahele edeceksin ve diyeceksin benim seytana uyuduggumu nerden cikarttin ey nasir?
Bende cevap verecegim ki cunku seytan sizlere allahin hakkinda bilmedigiklerini soylemenizi emir vermektedir .
( ey insanlar yer yuzundeki temiz ve helal seylerden yiyin , seytana ayak uydurmayin , zira o sizin apacik dusmaninizdir , sizde kotulugu , hayasizligi , allaha karsi bilmediginiz seyi soylemenizi emreder . ) ( bakara 168,169 )
bir ilime deginmeden muhkam bir delilin olmadan nasil fetva verirsin ? sen zan ile acikliyorsun zannin ise gercegin karsisinda bir sey ifade etmez. Sanki sen kadinlara dikattlice bakmayi helalestiriyorsun bu ayeti delil vererek .
nasil resulullaha iftrada bulunuyorsun diyorsun ki bir kadinin yuzune iyi bakmadan onu guzelce gormeden nasil begenir demenle.
Allahtan kork belki kadinlar kendileri resulullaha geliyorlardi ona supriz yapiyorlardi . yuzlerini aciyorlardi ve resulullaha kendilerini zevce olarak hibe ediyorlardi . cunku bu durmda yuzlerini acmalari helaldir. Gelip diyorlardi ya resulullah ben kendimi sana zevce olarak hibe ediyorum.
( mumine bir kadin kendini peygambere hibe ederse , peygamber nikah etmek istedigi takdirde . ) ( ahzab 50)
ey kardes sen muhkam ayetlerle mutesabih ayetleri bilmiyorsun ki onlari aciklamamiz gerekiyor daha aciklanacak ayetler coktur.
Hayret verici bir durumdasin hakikaten. musulman kadinin nasil ortunecegi konusunda muhkem ayetler getiriyorsun onlari ornek veriyorsun ama mutesabih ayeti ornek alarak fetva cikartiyorsun . simdi imam mehdi bir kadinin akarabalar icerisinde ve disardaki elbisesinin nasil olacagini kurandan aciklarim.
( mumin kadinlarada soyle: gozlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Gorunen kisimlari mustesna olmak uzere zinetlerini teshir etmesinler, basortulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler. Kocalari, babalari, kocalarinin babalari , kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari , kiz kardeslerinin ogullari , kendi kadinlari , ellerinin altinda bulunan erkeklerden, ayelenin kadinina sehvet duymayan hizmetci tabii kimseler , yahut hevuz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan cocuklardan baskasina zinetlerini gostermesinler gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye ayaklarini yere vurmasinlar . ey muminler hep birlikte allaha tevbe edin ki kurtulusa ereseniz. ) ( nur 31)
simdi gelelim hak olan aciklamaya
(. Gorunen kisimlari mustesna olmak uzere zinetlerini teshir etmesinler, )
burda bir soru ortaya cikiyor oda : gorunen kisimlari mustesna neyi kast ediyor ? cevabi ise kadinin yuzu , elleri ve ayaklaridir bileklerine kadar . iste bu bir kadinin akrabalari arasindaki kapanma seklidir ama yabancilarin icinde ve disarda ise :
basortulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler. Peki bu basortusu nedir ki ta yakalari uzerine kadar ortunuyor? Cevabi ise bas kismindan basliyan yuzun tumunu orten , istendiginde yuzu acmak icin kolayca bas uzerine kaldirilan, ayni zamanda istendiginde kolayca tekrar yuzu orten kumas. Yanlari ise ceplere kadar ulasan eski zamnda kullanilan ( pece ) gibi bir kumas .
(basortulerini yakalarinin uzerine kadar ortsunler ) bu fetva yuce allah tarafindan kadinlara verilen bir fetvadir ki yabancilari gorduklerinde kolayca o ortuyu indirsinler. Boyun ve yuzlerini kapatsinlar.
Boylece kadinlar o basortusu ile yabanci birini gorduklerinde yuzlerini kolayca kapatsinlar . kimse olmadiginda yuzlerini acsinlar. Bu konuda sizlere hak olarak rivayet edilen bir ornek vereyim.
Hz ayse r.a den peygamberin kadinlarin basortusu hakkinda verilen rivayeti veda haccinda olan yolculukta ornek vereyim.
( resulullah s.a.v ile veda hac,indayken yanimiza yolcular yaklastiginda , bizlerden her biri basindaki ortuyu yuzune indiriyordu . uzaklastiklarinda yuzumuzu tekrar aciyorduk. )
yuce allahin fetvasina mutabak olarak kadinin yabanalara karsi ortunmesi aciklaniyor.
Oyleyse bir kadin yabancilari gormedigi surece yuzunu acabilir ama biri gorundugunde tekrar ortmesi lazim.
( ey peygamber hanimlarina , kizlarina ve muminlerin kadinlarina , dis ortulerini ustlerine almalarini soyle , onlarin taninmasi ve incitilmemesi icin en elverisli olan budur . allah bagislayandir , esirgeyendir. ) ( ahzab 59 )
cilbab nedir ? ayette gecen dis ortu cilbabtir, oda genis bir ortudur normal giyinen elbisenin uzerine giyilir. Butun vucut hatlarini gizleyen bir genis kumas.
Denildigi gibi cilbab elbise uzerine ortulen genis ortudur bu elbisenin yaninda ( khimar ) basortude vardir ki bu ikisi yabancilarin karsisinda giyinmelidir. Ama akrabalari karsisinda ise avretini orten elbise giyinmeli . gorunmesi gereken yerler ise sadece yuzleri elleri ve ayaklaridir. Yuce allah kadinin bedenini kocasindan baska kimsenin gormesine izin vermemektedir. Hatta babasi kardesleri ve akarabalari bile ancak gorunen zinetlerini gorebilirler oda aciklandigi gibi el, yuz ,ayak ve dis zinetleri .
( evlenme umidi kesilen , ihtiyarlasip oturmus kadinlara , suslerini aciga vurmamak sartiyla . dis elbislerini cikarmaktan oturu sorumluluk yoktur. Ama sakinmalari kendileri icin daha iyi olur. Allah isitir ve bilir. ) ( nur suresi 60 )
bu ayete baktigimizda yasli kadinlarin dis elbiselerini cikarmalarini izin veren yuce allah hangi dis elbiseyi kast ediyor? Acaba bedenini orten normal elbise mi ?
hayir bin defa hayir belki yuce allah burda ( cilbab ) diye gecen elbisenin uzerine ortunen genis ortuyu kast etmektedir . boylece yasli kadinlarin akarabalarin karsisinda oldugu gibi o ortuyu atmalarina izin vermektedir . ama bir sart ile oda suslenmeden.
Boylece her kim imam nasir yemani ile tartisirsa kesinlikle onlari allahin kitabiyla yenecegim .i kerimden cikartmazsam onlari susturmazsam ben mehdi degilim.
( allah sizin tevbelerinizi kabul etmek ister, sehvetlerine uyanlar ise sizin buyuk bir sapikliga girmenizi isterler. ) ( nisa 27 )
sehveti canladiran yuzdeki guzelliktir butun bu sehvet insani oyle yapar ki onu vucudunu uyusturur ornek olarak hz yusuf a.s i goren kadinlar gibi ellerini kestikleri halde farkina varmamislardi. Sebebide hz yusufun dis guzelligi.
Buna ragmen Yuce allah erkege kapanma ve ortunmesine emir vermemistir belki kadina yuzunu korumasina emir etmistir cunku ondada sehvet vardir , ama
Kadin erkekten daha az cesaretlidir . ancak haya etmeyip utanmayanlar haric iste bu tur kadinlarda en cok zinaya maruz olanlardir. Kadinda haya oldugunda iffetini daha cogaltir ve onu zinaden uzaklastirir. En iyi kadin ise erkeklerden en cok utanandir haya edendir.
NOT: Bu ceviri Seccad kardesimize aittir
Allah razi olsun
الخميس أكتوبر 31, 2024 3:54 pm من طرف ابرار
» نُكتَةٌ مُضحِكَةٌ ولَكِنَّها تشفِي قُلوبَ قَومٍ مُؤمنين ..
الإثنين أكتوبر 21, 2024 10:39 am من طرف ابرار
» تَعزيَةٌ في شَهيد الأُمَّة العربيَّة والإسلاميَّة؛ ضَيْفُ الله الواحِد القَهَّار (يحيى إبراهيم حسن السّنوار) الذي لحِقَ برَكبِ الشُّهداء الأبرار؛ أحياء عند رَبِّهم يُرزَقون ..
الأحد أكتوبر 20, 2024 5:10 pm من طرف ابرار
» إجابة السؤال
الأربعاء أكتوبر 09, 2024 7:58 pm من طرف ابرار
» أمْرٌ عَاجِلٌ إلى جمهوريَّة إيران الإسلاميَّة ..
الإثنين أكتوبر 07, 2024 9:29 pm من طرف ابرار
» تَعزيةٌ لجيشِ المُؤمنينَ لتَحريرِ فِلَسطينَ ولكافّةِ الأمّةِ العَربيّةِ والإسلاميّةِ ..
الأحد سبتمبر 29, 2024 4:07 pm من طرف ابرار
» لا يجوزُ الجمعُ بين بنت أخِ الزوجة وعمتها كون الزوجة عمتها أخت أبيها، ولا بين بنت أخت الزوجة وخالتها أخت أمها، ومُحرَّم ذلك كحُرمةِ الجَمعِ بين الأختين..
السبت سبتمبر 21, 2024 9:48 pm من طرف ابرار
» تَسْجيلُ مُتابعةِ الحَدَثِ الأمنيّ الكَبير لِكَوكبِ الأرضِ في مَنطِقةِ القُطْبِ الجَنوبيّ ..
السبت سبتمبر 21, 2024 9:45 pm من طرف ابرار
» بَيان نَذير كَبير وتَحذير مِن شَرٍّ مُستَطيرٍ لِكافَّة البَشَر في البَوادي والحَضَر؛ قَد أعذر مَن أنذر، فَفِرّوا إلى الله الواحِد القَهَّار بالتَّوبة والإنابة، واصطَلِحوا مع الله قَبْل فَوات الأوان يا معشَر الإنْس والجَان .
الأحد سبتمبر 08, 2024 9:26 pm من طرف ابرار
» تَلبيةُ الإمام المَهديّ ناصِر مُحَمَّد اليمَانيّ لِطَلَب الحِوار مع المُنكِر للقُرآن العَظيم الأستاذ علي البخيتي ..
الثلاثاء سبتمبر 03, 2024 6:52 pm من طرف ابرار